آموزش ثروت آفرینی به کودکان 2

چگونه فرزندم را ثروتمند کنم

4.به ارزش هایی که درصدد القا به فرزندتان هستید فکر کنید. اغلب آدم ها تفاوت میان احساساتشان را راجع به پول و شغل نمی فهمند. بررسی کنید که دقیقا چه احساسی نسبت به راه درآمد زایی خود دارید. با  فرزندتان راجع به اهداف مالی و روش هایی که برای رسیدن به آن دارید صحبت کنید و از پیام های چند جانبه خودداری کنید. اگر میخواهید الهام بخش او برای ثروت آفرینی شوید، درمورد مزایای برنامه ریزی، پشتکار در دنبال کردن آن، پذیرش موانع و تلاش در جهت از بین بردن آنها صحبت کنید. از گفتن عباراتی مانند " پول چرک کف دسته"، "پول کثیفه"، "پولدار ها دزد و قاچاقچین"، "پولدارها سنگدل و بیرحم و ظالمن" و... اکیدا خودداری کنید که تاثیر بسیار چشمگیری در سیاه کردن آینده ی فرزندتان دارد. بجای این کار، از مزایای پول درآوردن در رسیدن به اهداف صحبت کنید. البته لازم است به او بفهمانید که لزوما پول خوشبختی نمی آورد... اخلاق کاری انسان های موفق را به آنها بشناسانید همانطور که ارزش هایی چون دست به خیر داشتن و تعهد انسانی را آموزش می دهید... بار دیگر تاکید می شود هنگامی که کودکتان حضور دارد هرگز نارضایتی و خستگی از شغل خود را نشان ندهید. اگر کودکی این مسئله را چند روز مشاهده کند، میان کار کردن و احساسات منفی، ارتباط ایجاد می کند.

 

کودکان و سرمایه گذاری

5.مراقب عادت های شغلی خود باشید. اغلب انسانهای بالغ موفق، کودکی خود را با  والدینی گذرانده اند که وقت کافی برای تدریس و مدلسازی مهارت های زندگی را به فرزندشان داشته اند. اگر شما باید بخاطر کسب درآمد و گذران زندگی زمان بسیار زیادی را دور از کودکتان هستید و وقت کافی برای بودن و آموزش مهارت های درست زندگی به او را ندارید، در مورد شغل خود بازنگری کنید و یا راهی را برای انجام کمتر کار و طی کردن زمان بیشتر با  فرزند پیدا کنید. باید به فرزندتان نشان دهید که آنها ارزشی بیشتر از پول دارند. امکان دارد در این میان، فرزندتان به شما بگوید که دیگران اسباب و اثاثیه ی بیشتری دارند و ثروتمندترند. لازم است به آنها بفهمانید که با  داشتن کالای کمتر(ثروت کمتر)، زمان با ارزش بیشتری را با  همدیگر خواهید گذراند.

6. بر روی تحصیلات فرزند خود سرمایه گذاری کنید. اولین اولویت زندگی مالی را به این مسئله اختصاص دهید. برنامه ریزی برای تحصیلات همواره نتیجه ی مثبتی را ایجاد کرده است. برای بهترین کودکستان، مدارس و دانشگاه ها از همان اول برنامه ریزی کنید و بودجه ی مناسبی را بدین منظور پس انداز نمایید.

7. کودک خود را تشویق کنید که در هر کاری نهایت تلاش خود را بکند. بخصوص در مدرسه. خوب نیست که از کودک بخواهیم در میان دیگران بهترین باشد. بلکه تنها باید بخواهیم در مقایسه با  عملکرد خودش بهترین باشد. او باید بداند که برای هر کاری اعم از تحصیلات، باید تمام تلاش خود را بکار گیرد. در اینصورت دیگر نتیجه اهمیتی ندارد. این کار باعث می شود آنها با  اهمیت تلاش و میزان انرژی که برای یک کار گذاشته می شود آشنا شوند. مسایل را سرسری نگیرند و در بزرگسالی از تنبلی دوری جویند. باید بفهمند عایدی آنها حاصل تلاش خود آنهاست نه دیگری. با  القای احساس رضایت در کسب موفقیت های تحصیلی به کودکان، به آنها در مسیر عزت نفس و اتکای نفس کمک شایانی می کنید.

ادامه مبحث در مطالب بعدی نوشته می شود. برای مشاوره و سفارش رایگان بیمه عمر ایران (مان، جامع زندگی و ...) با ما تماس بگیرید