برخی بانوان از بیمه عمر میترسند

چرا خانم ها از تصمیم گیری های اقتصادی فراری اند؟

اغلب زنان در خانواده ایرانی اجازه تصمیم گیری های اقتصادی را ندارند...

بیمه عمر برای بانوان

بیمه عمر، بیش از همه، برای خانم ها مناسب است روشی برای سرمایه گذاری یا دریافت حقوق بازنشستگی (مستمری) درکنار مزایای دیگر از جمله دریافت سریع وام. اما چرا تعداد متقاضیان زن بیمه عمر به نسبت مردان به شدت پایین است. چرا خانم ها بعد از توضیح دقیق و کامل بیمه عمر بازهم تصمیم نمی گیرند؟ 

هنگامی که مزایای بیمه عمر را برای یک مرد توضیح می دهیم. معمولا میگوید:

 خب خوبه یکی برای خودم بکی برای بچم بزنید. ..

 خوبه اجازه بدید سر مبلغش تصمیم گیری کنم...

نهایتا دو سه روز بعد تصمیم قطعی میگیرد و بیمه عمرش صادر میشود.

اما خانم ها چه می گویند؟

راستش نمیدونم ازین چیزا سر در نمیارم... ممنونم باید با همسرم صحبت کنم

من نمیتونم ماهیانه 50 تومن بابت بیمه عمر بدم چون ماهیانمو همسرم میده و میدونم بابت اینچیزا بهم پول نمیده.

برای بچم بیمه عمر میخوام اما شوهرم نفهمه.. اگه بفهمه عصبانی میشه.. تصمیم های اقتصادی خونرو اون باید بگیره. لطفا با شوهرم صحبت کن اگه خودم بیمه عمر بگیرم غرورش جریهه دار میشه

من نمیتونم ماهیانه 50 تومن بابت بیمه عمر بدم چون همسرم احتمالا خوشش نیاد برای خودم بیمه عمر بگیرم مگه اینکه خودش با مزایاش آشنا شه. در غیراینصورت میگه چرت و پرته

من نمیتونم ماهیانه 50 تومن بابت بیمه عمر بدم چون اونوقت شوهرم فکر میکنه دارم از سرمایه زندگیمون برای خودخواهی خودم پول جمع میکنم!

من نمیتونم ماهیانه 50 تومن بابت بیمه عمر بدم چون همسرم فکر اقتصادیه منو قبول نداره.. اگه هرکار مالی انجام بدم نتیجه میگیره که اشتباه کردم و مسخرم میکنه..

و...

حرف هایی باور نکردنی! چطور ممکن است یک خانم حدودا سی ساله از عصری که شعارش قدرتمندی زنان  هست و ادعای ترقی دارد، براحتی ارزش خود را در تصمیم گیری دست کم بگیرد؟ چرا تصمیمات اقتصادی همچون سرمایه گذاری ساده با وجود شخصی بودن ماهیت بیمه عمر، انقدر برای خانم ها ترسناک است؟

ناگفته نماند، هستند خانم هایی که نه تنها برای خودشان بلکه برای فرزندان و همسر خود نیز بلافاصله بیمه عمر صادر میکنند و در تصمیم گیری هایشان مصمم هستند. اما اغلب خانم های عزیز با تحصیلات، شغل، سن و شرایط مختلف از تصمیم گیری های مالی می ترسند.

شاید به دلیل همان کلیشه هایی که از کودکی شنیدیم. زن رو چه به مسائل اقتصادی، زن ریاضیش ضعیفه. زن در اقتصاد نقشی نداره و... شاید به دلیل توبیخ هایی که وقتی بدون اطلاع پدر یا همسر قدم از قدم برداشتیم... 

متاسفانه این نوع طرز فکر ما زنان،  کل جامعه را به شدت تحت تاثیر قرا داده است.

ایرنا نوشت  : هر چند فقر واقعیتی تلخ است و زن و مرد هم نمی شناسد اما فقر در زنان ،ابعاد و عمق بیشتری دارد و می تواند نقطه ای بر آغاز بسیاری از آسیب های اجتماعی باشد که این آسیب ها می تواند تهدیدی بر سلامت کل جامعه باشد.

کاظمی عضو انجمن جامعه شناسی ایران اضافه کرد:زنان به علت محرومیت و ستم جنسیتی از مهارت پایین تری نسبت به مردان برخوردار هستند.  زنان باید به عنوان افرادی از جامعه بصورت مستقل و نه متکی به مردان دیده شوند.

دکتر سعیدمعیدفر -جامعه‌شناس و استاد دانشگاه- با انتقاد از عدم رسیدگی درست به آسیب‌های اجتماعی می‌گوید: در ایران دستگاه‌های زیادی وجود دارند که سرمایه و پول کافی برای ایجاد تغییر در شرایط فرهنگی و اجتماعی را دارند، اما متاسفانه جامعه به آن‌ها اعتماد ندارد.

بانوی عزیز مشکل ازین است که خود ما خانم ها خودمان را قبول نداریم...

همسرانمان خوشحال میشوند وقتی ببینند چقدر مسایل مالی برایمان  مهم بوده است.. افتخار میکنند که حتی به فکر روزی که نیستیم هم هستیم.. خوشحال میشوند بار مسئولیت مالیشان را کم کنیم...

مسئولیت پذیر باشیم, تصمیم بگیریم, انجام بدیم ، خود و خانواده را خوشحال کنیم

به امید روزی که هر انسانی چه زن چه مرد جسارت انجام کارهای ساده ولی مفید و موثر را پیدا کند

بانوان و بیمه عمر

زنان از تصمیمات مالی می ترسند

لگوی بیمه ایران نمایندگی ایزدی کد ۵۸۴۱