پوشش امراض خاص (ویدیو)

پوشش امراض خاص در بیمه عمر ایران به چه بیماریهایی اختصاص داره

یکی از پوشش های بیمه مان در بیمه ایران ، امراض خاص هست. اول که میشنویم فکر میکنیم مثلا چه بیماری ای میتونه خاص باشه؟ آیا منظور همون نادره؟ نه یه دسته از بیماریهایی که اتفاقا خیلی هم پیش میاد گذاشتن توی دسته ی بیماری های خاص. بطور کلی: سکته های مغزی و قلبی، پیوند اعضای داخلی بدن مثل کبد کلیه، جراحی عروق کرونر قلب. خب سکته ها که واضح هستن و میشناسیمشون، چه سکته رو به سلامتی رد کنیم و عارضه ی در ظاهر قابل مشاهده ای نداشته باشه، چه باعث ایجاد ناتوانی های شدید بشه، میشه غرامت دریافت کرد. در مورد پیوند اعضا هم نکته اینه که فقط اعضای داخلی بدن تحت پوشش این نوع بیمه هست و پیوند دست و پا و انگشت و اینا شامل نمیشه. علاوه بر این سه گزینه، گاهی پوشش های جانبی هم اضافه میشه بصورت مقطعی. مثلا بعد از شروع کرونا، بیمه ایران اعلام کرد که بیمه شدگانی که این پوشش بیماری های خاص رو دارن و شروع بیمشون برای قبل از اسفند (یعنی شروع شیوع هست) میتونن درصورت دچار شدن به این بیماری، غرامت بگیرن. که البته بیشتر از این درموردش توضیح نمیدم، چون جزو گزینه های اصلی نیست و قانون قطعی و آشکاری نداره. اگر در این مورد سوال بیشتری دارید، قوانین خاصش رو از شعبه ای که بیمه شدید سوال کنید.

اما این غرامت چقدر هست؟ در حال حاضر سقف غرامتی که برای امراض خاص پرداخت میشه بیست میلیون تومانه، این مبلغ بستگی به سرمایه فوت شما داره که سرمایه فوت هم بسته به حق بیمه ایه که پرداخت می کنید. در مورد مبلغ سرمایه فوت ، میتونید ویدیوهای قبلی رو مشاهده کنید. نسبت این پوشش به سرمایه فوت 25درصد هست. یعنی اگر حق بیمه شما ماهی دویست تومنه، سرمایه فوتتون 60میلیونه پس امراض خاص میشه 15میلیون تومن. اما سقف سرمایه امراض خاص بیست میلیون تومنه.

در طول سالهای بیمه نامه میتونید یکبار از این پوشش استفاده کنید. و این غرامت به میزان خرجی که شما کردید و فیش و هزینه های بیماریستانی بستگی نداره. چه نیاز به جراحی و بستری داشته باشید چه بدون عارضه باشه، کل غرامت پرداخت میشه.

زمان انتظار برای دریافت این پوشش ، سه ماه هست. یعنی از شروع بیمه نامه تا زمانی که بیماری خاص رخ بده، حداقل سه ماه باید گذشته باشه و در سه ماه اول غرامت پرداخت نمیشه.

ویدیوی پایین همین توضیحاته که برای دوستانی که حوصله متن ندارن گذاشتم wink

برای مشاهده ویدیو فیلتر شکن خود را قطع کرده و صفحه را دوباره بارگذاری کنید